FANDOM

 ... 
Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-FNVGametitle-VB
Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-FNVGametitle-VBGametitle-JES
Science

Science est une compétence de Fallout, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, et Fallout: New Vegas.

Elle couvre une grande variété de compétences de haute technologie tel que l'informatique, la biologie, la physique et la géologie.

FalloutModifier

\text{Niveau Initial}\ %=25+(2\times\text{Intelligence})

Exemple: Si le personnage a 5 points dans l'Intelligence.

25+(2\times5)=35\ %

Fallout 2, and Fallout TacticsModifier

\text{Niveau Initial}\ %=2\times\text{Intelligence}

4\times5=20\ %

The Fallout Tactics 1.27 patch notes readme file says "The science bonus to criticals on robots is working properly," which suggests that Science somehow affects critical chance or Critical Hits against robots (at least in Tactics).

Fallout 3Modifier

\text{Niveau Initial}\ %=2+(2\times\text{Intelligence})+\left\lceil\frac{\text{Chance}}{2}\right\rceil

Exemple: Si le personnage a 5 points dans l'Intelligence et 5 points dans la Chance.

2+(2\times5)+\left\lceil\frac{5}{2}\right\rceil=15 %

Science primarily allows you to hack terminals using a mini-game. Certain terminals have different difficulty levels, and different Science skill levels are required to hack them. The difficulty ratings and skill levels are: very easy (15), easy (25), average (50), hard (75), and very hard (100). Your Science skill relative to the difficulty rating affects how hard the minigame is (at Science 100, average terminals are a breeze, presenting only about 5 possible passwords). Harder terminals have more words, longer words, and fewer brackets.

Il ya plusieurs façons d'augmenter cette compétence après la création du personnage.

Fallout: New VegasModifier

2+(2\times5)+\left\lceil\frac{5}{2}\right\rceil=15

Like in Fallout 3, your Science skill relative to the difficulty rating affects how hard the mini game is. Notably, at Science 100 even Hard terminals will have very few words to choose from. This can possibly be as low as 5 possible passwords which, combined with the Computer Whiz perk, means an 80% chance of getting most terminals off the bat without even having to look at the words.

Unlike Fallout 3, your Science is used for more than a few random dialogue checks and hacking. Many crafting recipes (primarily at the Workbench, but also at Campfires) rely on Science, specifically ones involving Energy Weapons ammunition and chem crafting.

Mbox stub
Expansion requise